> Nieuwe KESSEL-vetafscheider EasyClean

Nieuwe KESSEL-vetafscheider EasyClean

EasyClean

Beter reinigingsvermogen, minder waterverbruik en kortere ledigingstijden

Met de nieuwe EasyClean heeft KESSEL AG haar vetafscheiders verder geoptimaliseerd. De nieuwe afscheider onderscheidt zich zowel door de nieuwe techniek als in design van de voorganger. „Wij hebben de volledige techniek geïntegreerd in de tank van de afscheider, waardoor hij zeer compact is. Hij kan voor plaatsbesparing ook pal tegen de muur worden opgesteld“, zo verklaart Joachim Ziob, productmanager voor afscheiders bij KESSEL AG. De gebogen vorm van de nieuwe afscheider maakt het transport, bijvoorbeeld door nauwe trappenhuizen en deuren, eenvoudiger. De EasyClean wordt standaard geleverd met een rechte inlaat. Het toe- en afvoergedeelte zijn voorzien van afneembare moffen, zodat de afscheider op locatie eenvoudig kan worden omgebouwd.

Beter reinigingsvermogen

Om het reinigingsvermogen van de vetafscheider te verbeteren zijn de bodemgedeelten afgeschuind. Zij zorgen ervoor dat het vuil dat tijdens het reinigen met het schredder-mix-systeem van de wanden wordt losgemaakt, naar de bodem loopt en daar volledig kan worden weggepompt. Op deze wijze wordt het volume restslib gereduceerd tot drie liter. Door de schuine afvoerbodems en de krachtige afvoerpomp kon ook het waterverbruik met 32 procent worden verlaagd. Bovendien wordt door de nieuwe pomp de ledigingstijd met 40 procent ingekort.

Gemakkelijker controleren

„De deksels van de EasyClean zijn afgeschuind, opdat de vetafscheider altijd zonder veel kosten kan worden gecontroleerd. Op deze wijze kan de gebruiker zonder probleem naar binnen kijken en controleren of de reinigingssproeikoppen vervuild zijn“, verklaart Ziob. Ook het achteraf aan te brengen kijkglas helpt de gebruiker bij de controle. Met behulp van de centimeterschaal op het kijkglas kan hij onmiddellijk de dikte van de vetlaag herkennen.