> Terugstuwklassieker met moderne techniek

Terugstuwklassieker met moderne techniek

terugstroomafsluiter Staufix

De nieuwe Staufix combineert innovatie met een veilige terugstuwbeveiliging

De terugstuwbeveiliging Staufix staat al meer dan 40 jaar voor een betrouwbare terugstuwbeveiliging. In de zomer van 2017 begint de verkoop van de nieuwste generatie van deze terugstuwklassieker. „Moderne en technisch innovatieve producten zijn het handelsmerk van KESSEL AG. Ook bestaande producten worden telkens weer getest en zo nodig aangepast. De productkwaliteit komt daarbij voor ons altijd  op de eerste plaats, om zo een probleemloze inbouw en betrouwbare werking te garanderen“, aldus Reinhard Späth, marketingmanager van KESSEL AG.

Een nieuw design en eenvoudige montage

Voor een eenvoudige montage, vooral bij renovaties, is de nieuwe Staufix voorzien van afneembare aansluitingen. Bovendien heeft hij een geïntegreerd, traploos in hoogte verstelbaar opzetelement voor het inbouwen in de vloerplaat, evenals de mogelijkheid tot de inbouw in WO-beton. Naast de techniek heeft ook het uiterlijk van de Staufix een verandering ondergaan. Net als het assortiment premium terugstuwbeveiligingen van KESSEL AG is ook de nieuwe terugstuwbeveiliging uitgevoerd in de kleur zwart. En aanzienlijk compacter dan het voorgaande model. „Naast de basisversie is nu een tweede Staufix-model verkrijgbaar, de Staufix Control“, vertelt Späth. De tweede uitvoering is voorzien van een signaalgever, die een alarm op de terugstuwbeveiliging activeert. Dat biedt huiseigenaren nog meer zekerheid. De eenhands-snelsluiting op het deksel en de grotere nominale wijdte Ø 90 mm maken dit product bijzonder ongecompliceerd in het gebruik. Daarmee zet de nieuwe Staufix van KESSEL opnieuw de norm op het gebied van terugstuwbeveiliging.