Nieuw XL-pompstation voor droge opstelling

Nieuw XL-pompstation voor droge opstelling

pompstation Aqualift F XL

Aqualift XL voor gebruik in de bouw van woningen en bedrijven

KESSEL AG heeft haar assortiment pompstations uitgebreid met een droog opgestelde XL-variant. Aqualift XL voert ook grote hoeveelheden afvalwater af en is daarom behalve voor de klassieke woningbouw ook bijzonder geschikt voor bedrijfsmatig gebruik. Het pompstation is naast de instapbreedte met 600 millimeter ook voor de eerste maal verkrijgbaar met een instapbreedte van 800 millimeter. „De opening met een diameter van 800 millimeter wordt telkens verlangd als het pompstation niet in verkeerswegen wordt geïnstalleerd“, licht Reinhard Späth, hoofd Marketing bij KESSEL AG, toe. De droge opstelling biedt ten opzichte van de natte opstelling vooral hygiënische voordelen bij onderhoud en reparatie. Bovendien hebben de pompen van het pompstation Aqualift XL vanwege de droge opstelling geen ATEX-goedkeuring (Atmosphère Explosible) nodig. Dat reduceert duidelijk de kosten voor de exploitant bij aanschaf en behoefte aan vervanging.

Inbouw in de grond en betonplaat

Het pompstation Aqualift XL is geschikt voor inbouw in de grond of in betonplaten. KESSEL AG biedt hiervoor de passende schachtmodule met DIBt-goedkeuring Z-42.1-527 aan. Deze is geschikt voor inbouw in grondwater tot 3.000 millimeter. De schacht bestaat uit modulaire schachtringen, die in de hoogten 250 millimeter en 500 millimeter worden aangeboden. De afzonderlijke schachtcomponenten kunnen eenvoudig en veilig worden gekoppeld. Met het opzetstuk kan de kunststofschacht worden aangepast aan de vereiste inbouwhoogte. De afdekking is van gietijzer of van rvs, betegelbaar en niet-betegelbaar, verkrijgbaar tot belastingklasse D.

Netto inhoud tot 160 liter

Het pompstation Aqualift XL is verkrijgbaar als mono- of duo-installatie voor fecaliënhoudend en fecaliënvrij afvalwater. Het opslagvolume bedraagt 335 liter, de maximale netto inhoud bedraagt circa 160 liter. Aqualift XL is voorzien van een pneumatische niveaudetectie en een alarmsensor. De drukaansluiting in DN 80 is voorzien van een armatuur met geïntegreerde terugslagklep teneinde gemakkelijk te worden geleegd. Een borgbeugel bij de afsluiter voorkomt onbedoelde sluiting. Aqualift XL is verkrijgbaar met pompen in verschillende vermogensklassen.