> Nieuwe wandafvoer in het KESSEL-assortiment

Nieuwe wandafvoer in het KESSEL-assortiment

wandafvoer Scada
KESSEL-wandafvoer Scada

Bijzondere designvarianten zorgen voor nieuwe accenten in de badkamer

Het nieuwste product binnen het KESSEL- assortiment  is de wandafvoer Scada. „Hij is bijzonder geschikt voor douchen zonder hindernissen, omdat ongelijkheden die ontstaan bij het ontwerp en de bouw van de badkamer zich niet meer voordoen", verklaart Mark Jung, productmanager afvoeren bij KESSEL AG. Daaraan toegevoegd voorziet de wandafvoer in nieuwe mogelijkheden op het gebied van badkamerdesign: Als eerste fabrikant biedt KESSEL AG een verlichte designvariant aan. De nieuwe KesselDesign wandafvoer is vanaf juni 2013 verkrijgbaar bij de vakhandel.

De verscheidenheid van het ontwerp

De muurafvoer heeft (optioneel) een 12 V LED- verlichting en is in rood, groen, blauw of met Multi kleuren leverbaar. Een verdere noviteit  van het ontwerp is de afdekking in golfoptica, die de ruimte optisch vergroot met zijn gebogen oppervlakte. De betegelbare uitvoering maakt het bijna het onzichtbaar afvoeren van douchewater mogelijk.

Lage inbouwhoogte, hoge afvoercapaciteit

De totale inbouwhoogte  is met net 80 millimeter tot bovenkant tegel en 65 millimeter tot de flens zeer gering en kan daardoor eenvoudig in elke voorwandinstallatie worden geïntegreerd. De muurafvoer heeft een afvoercapaciteit van 0,5 liter per seconde bij een opstuwing van 20 millimeter. Behalve in een voorwandinstallatie is de muurafvoer ook uitermate geschikt voor een “ stand-alone” opstelling. Met behulp van de meegeleverde montagevoeten kan de afvoer aan de muur of op de vloer worden gemonteerd. „Een voorwandinstallatie is op deze manier niet noodzakelijk, hiermee is deze afvoer ook geschikt voor inbouw achteraf”, verklaart Jung.