Nieuwe pompinstallaties voor natte opstelling

Aqualift F XL en S XL met krachtig pompassortiment voor grijs en zwart water

Met de Aqualift F XL en Aqualift S XL LW 1000 brengt KESSEL AG nieuwe pompinstallaties voor de “natte” opstelling op de markt. Ze dienen ter vervanging van of als uitbreiding op het tot dusver verkrijgbare pompenprogramma in het Komfort-schachtsysteem.

pompinstallaties

Aqualift S is geschikt voor toepassing bij regen- of grijs water, de Aqualift F is ontworpen om zwart water te verpompen. De pompinstallaties zijn opgebouwd als een modulair systeem. Zij bestaan uit een afhankelijk van het toepassingsgebied combineerbare techniek- en schachtmodule. Door het brede en krachtige pompenassortiment met een vermogen van maximaal 4 kilowatt kan afvalwater op betrouwbare wijze worden afgevoerd. De installaties beschikken overeenkomstig het soort afvalwater en de hoeveelheid daarvan over het vereiste pompvermogen en aangepaste besturingselementen: van vlotter of klokpomp om grijs water te pompen tot en met niveausonde bij krachtige pompen. Hierdoor zijn schachthoogten in de verzameltank zo nodig variabel instelbaar. Ook installaties in ATEX uitvoering zijn verkrijgbaar.

pompinstallaties

Grondwaterbestendig en veilig tegen opwaartse druk

Door het materiaal kunststof is een eenvoudige en snelle ombouw mogelijk. De pompinstallaties Aqualift F XL en S XL zijn tot 3 meter grondwaterbestendig en veilig tegen opwaartse druk. De schacht met een inwendige diameter van 1.000 millimeter is gemakkelijk toegankelijk en beschikt over klimhulpmiddelen overeenkomstig de specificaties van bedrijfsvereniging en norm. Door de constructieve vormgeving van de installatie is ook onderhoud van buitenaf mogelijk.

Zelfdiagnosesysteem met display-indicatie

De pompinstallaties LW 1000 voor natte opstelling zijn uitgerust met een besturingskast. De Comfort-versie is voorzien van zowel het zelfdiagnosesysteem ZDS als een display-indicatie. Afhankelijk van het soort afvalwater zijn besturingskasten voor grijs en zwart water verkrijgbaar.

Heeft u vragen omtrent het thema opvoerinstallaties?

Laat u dan door onze experts adviseren om u dé passende oplossing voor uw situatie te bieden!

SmartSelect

SmartSelect-Logo
maakt planning gewoon sneller!