XL-opvoerinstallaties voor gebruik achter vetafscheiders

Een goede combinatie

EasyClean

XL-opvoerinstallaties voor gebruik achter vetafscheiders

Bedrijven waarbij vethoudend afvalwater voorkomt, zijn verplicht hun afvalwater door middel van een vetafscheider te reinigen voordat het naar de riolering wordt afgevoerd. De vetafscheiders worden vaak in de kelder beneden het terugstroomniveau (bovenrand van de straat) opgesteld. Dan zijn de gebruikers verplicht om een opvoerinstallatie te installeren die het gereinigde afvalwater de riolering inpompt. De nieuwe opvoerinstallatie Aqualift F XL Duo is bijzonder geschikt voor gebruik achter vetafscheiders en vormt daardoor een goede aanvulling op de vetafscheider EasyClean. Hiermee levert KESSEL AG het complete assortiment voor de afvoer van afvalwater in gastronomiebedrijven en bedrijfskeukens.

Tegen alle eisen opgewassen

De Aqualift F XL Duo maakt deel uit van het modulaire systeem van de XL-opvoerinstallaties van KESSEL. De dubbele opvoerinstallatie is in drie tankafmetingen met een volume van 200, 300 en 450 liter verkrijgbaar en zodoende ook opgewassen tegen grote afvalwatervolumes. De bijbehorende pompen zijn er in uitvoeringen van 1.400 tot 5.500 Watt. Een andere variant, de Aqualift F Duo XXL met een vermogen van 2,06 tot 4,8 kilowatt en een netto inhoud van maximaal 750 liter vormt de oplossing voor installatiesituaties met grote persleidinglengten en is zonder meerprijs ook verkrijgbaar met vetzuurbestendige vlotterschakelaars.

In noodgeval snel kunnen reageren

Een storing of uitval van opvoerinstallaties schaadt het complete bedrijfsverloop. Als het vethoudende afvalwater niet meer door de vetafscheider het riool kan worden ingepompt, moet het gebruik worden gestaakt. „Wij hebben de KESSEL Comfort-besturingskast ontwikkeld, opdat de gebruiker bij een storing van de XL-opvoerinstallatie zo snel mogelijk kan reageren“, licht Lars Weißmann, productmanager voor opvoerinstallaties bij KESSEL, toe. „De mogelijkheid bestaat dat alarmmeldingen en meldingen met volledige tekst via een GSM interface met behulp van een GSM modem naar een mobiele telefoon worden overgebracht. De exploitant wordt onmiddellijk geïnformeerd en kan reageren.“