> Comfort-besturingskast biedt meer betrouwbaarheid

Nieuwe KESSEL-vetafscheider EasyClean

EasyClean

XL-opvoerinstallaties standaard met nieuwe besturingskast uitgerust

Opvoerinstallaties worden in eerste instantie geïnstalleerd om het onder het terugstroomniveau voorkomende afvalwater naar het riool te transporteren. Bij een storing bestaat het gevaar dat het afvalwater niet meer op betrouwbare wijze wordt afgevoerd. Daarom is het belangrijk dat de gebruiker in een dergelijk geval tijdig wordt gewaarschuwd. „Wij hebben onze nieuwe XL-opvoerinstallaties daarom uitgerust met een nieuwe Comfort-besturingskast. Het geïntegreerde zelfdiagnosesysteem ZDS bewaakt de pomp, het sensorsysteem en de batterijspanning“, licht Lars Weißmann, productmanager voor opvoerinstallaties bij KESSEL, toe. Bovendien bestaat de mogelijkheid dat alarmen groepsstoringmeldingen via een GSM interface met be-hulp van een GSM modem naar een mobiele telefoon worden overgebracht. Zo kan de gebruiker snel reageren.

Installatie zonder gediplomeerd elektricien

„De 230 Volt besturingskast  wordt gereed voor aansluiting met gecodeerde stekkers voor pompen, optische alarmsonde en druksensor geleverd en kan door de installateur zelf worden aangesloten“, licht Weißmann toe. Bovendien heeft de Comfort-besturingskast een aansluiting voor een signaalgever op afstand en aansluitmogelijkheden voor een groot aantal sondes voor niveaudetectie. Door een USB-aansluiting kan het elektronische logboek eenvoudig worden uitgelezen. Het meerregelige display en de gebruiksvriendelijke menubesturing zorgen ervoor dat besturingskast eenvoudig te bedienen is. De installateur kan alle functieparameters eenvoudig en individueel voor iedere klant instellen. De nieuwe besturingskast is niet alleen compatibel met KESSEL-opvoerinstallaties, maar kan zowel bij een nieuwe installatie als bij een renovatie worden gecombineerd met installaties van andere fabrikanten.